Părul meu şaten a avut mereu un fir subțire şi cuminte, care, în general în prima zi după spălare statea minunat cu un volum exploziv, în valuri semi-undolate,  ca a doua zi să cadă într-o depresie… pleoştită.

Când am pus mâna pentru prima dată pe o placă de întins părul, în adolescență, am crezut că am găsit secretul frumuseții, asta se întâmpla când eram cam pe clasa a şaptea, când nu numai eu, ci împreună cu toate prietenele mele şi majoritatea prietenelor noastre am început să abuzăm de această minunată invenție, şi de părul nostru😀.

Dacă prima dată imi simțeam părul ca mătasea, şi avea şi o stralucire mai evidentă, tunsoarea era mai interesanta şi întreaga mea imagine părea mai „pusă la punct”, mai ordonată, încet încet magia s-a risipit şi mi-era dor de volumul meu şi de undoleurile mele. După spălarea părului,  dacă nu foloseam din nou placa, părul meu arăta ca o mătură uscată (şi era într-adevăr uscat) asta după toata delicata îngrijire cu balsamuri, uleiuri, măşti naturale şi mai puțin naturale pe care i-o ofeream.

Dintr-un păr sănătos, cu volum, după o perioadă de aproximativ trei sau patru ani în care foloseam placa de două ori pe săptămână la cea mai mică temperatură, părul meu, încă nevopsit, arăta relativ bine doar când îl întindeam cu placa. Prinsă într-un veritabil cerc vicios, mi-am zis să duc lucrurile mai departe, pentru că „răul a fost făcut” şi să vad cum m-ar prinde şuviţele blonde, apoi un bob cu părul roşu, apoi negru, apoi ceea ce-am zis că n-o să fac niciodată: blond complet, cu decolorant😨 (toate astea pe parcusul a câțiva ani).

După principiul „apreciezi după ce pierzi” m-am gândit mai bine la ce-mi doresc de la părul meu şi ce trebuie să-i ofer eu lui. Am prins momentul oportun să scap de blond, exact atunci când era în vogă ombre-ul, aşa că puteai să-ți expui fără probleme rădăcinile nevopsite fără să fii judecat prea aspru. Când mi-a ajuns blondul la urechi, la propriu, mi-am tuns părul bob, şi-am jurat în fața oglinzii că nu mai pun mâna pe placă ori pe vopsea cu amoniac.

Da, este o măsură drastică, dar odată ce am încetat să mai folosesc placa (de mai bine de un an şi jumătate) şi am tot tăiat vârfurile afectate, părul meu şi-a revenit la viață, în plus, o să mă bucur de culoarea mea naturală cât mai pot, până apar firele albe. Apoi… aplic planul B. (Pe care o să am timp destul să-l elaborez)

Cum în general oamenilor nu le plac oamenii care dau sfaturi, vă invit să nu mă credeți pe cuvânt, faceți propriile greşeli şi învățați din ele. (Ups, şi acesta a fost un sfat) Până la urmă pozele amuzante din tinerețe n-ar fi nimic fără deciziile neinspirate😀

Lasă un răspuns

